Brøndby Kommune har sendt et høringsforslag ind med forslaget om at slå seks børnehuse sammen. Det foreslås at sammenlægge seks af kommunens børnehuse til i alt tre børnehuse. Konkret foreslås det at sammenlægge følgende: Børnehusene Hvidtjørnen og Glentebo, Børnehusene Kærdammen og Stolpebo og Børnehusene Brøndbygård og Højstensgård. Det vil betyde, at to børnehuse sammenlægges til ét børnehus med en samlet ledelse, børnegruppe og personalegruppe. Formålet er at ensarte ledelsesspændet i kommunens dagtilbud og sikre fokus på den faglige ledelse i dagtilbuddene, idet souscheferne vil få færre ledelsestimer.
Dette ønsker vi i forældrebestyrelsen i Børnehuset Hvidtjørnen at stoppe, da vi frygter at den pædagogiske kvalitet samt trygheden for børnene, vil sænke kvaliteten for børnenes dagligdag.
Med din underskrift kan vi sammen råbe Brøndby Kommunes politikere op!
Argumenter mod sammenlægningen: