Din online underskriftsindsamling er ikke meget værd, hvis ingen ser den. Vi kommer her med et par tiltag du kan bruge, for at øge eksponeringen og forhåbenligt skaffe dig endnu flere underskrifter.
Den mest effektive måde, at skaffe flere underskrifter på, er ved at dele din indsamling på de sociale medier.
Vi har set utallige gange at folk der deler deres indsamling med venner, familie og ikke mindst i relevante grupper på Facebook ender med at nå de opsatte mål på deres indsamling. Vi har flere gange haft indsamlinger, som har rundet den helt store milepæl på 50.000 underskrifter. Dette var ikke sket uden deling i grupper på de sociale medier.
Du skal naturligvis sikre dig at det er okay, at du deler indlægget for de mennesker der administrerer gruppen.
Men det kan altså være vejen frem, hvis du føler at din indsamling er gået i stå.
En anden god måde, at skaffe flere indsamlinger på, er ved at lave SEO. SEO gør at din hjemmeside rangerer højere i Google, og derigennem skaffer flere underskrifter til din indsamling.
Nu tænker du måske - åh nej, det lyder besværligt. Men bare rolig - vi forklarer dig her, hvordan det gøres på WeChange.dk, så alle kan være med.
Du behøver faktisk ikke at investere penge i hverken links til indsamlingen eller SEO eksperter til at håndtere din indsamling. Alt dette har vi allerede sørget for, så din indsamling har et godt udgangspunkt til at starte med.
Det eneste du skal fokusere på, er faktisk indholdet på din indsamling. Der er et par ting du bør have styr på, for at din indsamling performer bedst i søgemaskinerne.
Det er vigtigt at du forfatter unikt indhold på din indsamling. Hvis du kopierer indholdet fra en anden side, vil din underskriftsindsamling med stor sandsynlighed ikke komme op i Google.
Da sociale delinger samt links direkte til din underskriftsindsamling er en vigtig faktor, er det vigtigt at din beskrivelse til indsamlingen er så god, at folk får lyst til at underskrive, dele og linke til denne.
Sidst men ikke mindst, er det vigtigt at du vælger et godt coverbillede. Coverbilledet er det der vil blive vist på forsiden af WeChange og samtidigt det der vil blive vist, når folk deler din indsamling på de sociale medier. Det er derfor vigtigt at du vælger et i god kvalitet, og som bedste muligt beskriver hvad din indsamling handler om.
Hvis du opretter indsamlingen påvegne af en organisation eller en virksomhed, er en effektiv måde at få flere underskrifter at dele linket til jeres nyhedsbrevsfølgere. Disse har ofte allerede tillid til jer som firma, og vil med stor sandsynlighed dele og underskrive jeres indsamling.
Vi håber at denne lille lyn guide, har givet dig en idé om hvordan du kan få flere underskrifter.